Kleines Teufelshorn (2283 m n.m., Berchtesgadenské Alpy)

47.48681N, 13.03158E 97 m Mapy.cz
Registruj se a zapiš výstup

O vrcholu Kleines Teufelshorn

Německo Německo Rakousko Rakousko

Vrchol Kleines Teufelshorn zde přidal Milan "Hojší" Průžek a informace doplnili Martin Matějka a Milan "Hojší" Průžek.

Teufelshörner ("Čertovy rohy") je dvojice hor na německo-rakouské hranici v Berchtesgadenských Alpách. Dva vrcholy, které tvoří horský hřeben, jsou Großes Teufelshorn ("Velký čertovský roh", 2 363 m) a Kleines Teufelshorn ("Čertovský roh", 2 283 m).
Tento skalnatý, jak ostří nože ostrý, hřeben není zajištěn a vede zde jen horolezecká cesta (II. stupeň UIAA) jenž není ani značená a proto by se po ní měli vydat jen velmi zkušení horolezci.

Ďábelsky dlouhá horská túra (24,5km ; 2229vm ; 12h.), ale velmi malebná okružní túra vede na nejvyšší vrchol Hagengebirge v Berchtesgadener Land, Großer Teufelshorn (2 362 m).
Prohlídka začíná pěkně krátkým výletem lodí. Teprve pak pokračuje po náročné cestě pěšky, kde se znovu a znovu objevují krásné výhledy na jezero a okolní hory.
Trasa začíná na přístavišti lodí v Schönau am Königssee. Elektročlun vás zaveze do Salet - Obersee (598 m), kde je skutečný výchozí bod výletu. a v blízkosti impozantní vodopád Röthbach.
Od mola vede trasa přes Saletalm k Sagereckersteigu (č. 422), který je částečně zajištěn lany.
Až dorazíte na další křižovatku, pokračujte východním směrem k alpské chatě Wasseralm (cesta č. 416). Když projedete kolem jezera Schwarzensee, dojdete k odbočce na Halsköpfl (1 718 m), pěkná vyhlídková plošina nad jezerem Königsee. Zpět na hlavní cestu a dále na Wasseralm (1.416 m).
Odtud pokračujte po značené stezce na Großer Teufelshorn (2 362 m). Odtud máte nádherný výhled na Obersee, Königsee a Watzmann s jeho východní stěnou.
Pokračuje zpět do Wasseralmu a klesá přes Röthsteig (č. 424) k Obersee a dále zpět k výchozímu bodu u Königsee.

Vzhledem k tomu, že jste vázáni na harmonogram lodní dopravy Königssee, je obtížné udělat prohlídku za jeden den. Z tohoto důvodu se doporučuje přenocování ve Wasseralmu.

Výstup na Großes Teufelshorn
Na vrchol Großes Teufelshorn odbočíte na rozcestí doleva a stoupáte po strmé, velmi úzké cestě. Závěrečná část zahrnuje několik lehkých lezeckých pasáží, ale jistá chůze a hlava pro výšky jsou naprosto nezbytné.
Po normální trase se na vrchol Teufelshornu dostanete od Obersee za 6 až 7 hodin.

Výstup na Kleines Teufelshorn
Pro výstup na Kleines Teufelshorn pokračuje cesta přímo na rozcestí - jistá chůze a hlava pro výšky je potřeba. Na vrchol Kleines Teufelshorn se dostanete za 5 až 6 hodin od jezera Obersee.

Chata/ubytování

Na vrcholu se nenachází chata.

S kočárkem

Vrchol není přístupný pro kočárky.

Výhledy

Z vrcholu jsou výhledy.

Lanovka

Na vrchol nevede lanovka.

Vybavení
Přístupnost

Vrchol je volně přístupný.

Nejbližší vrcholy: Grosses Teufelshorn (2283 m,  0,4 km)