Kleiner Rettenstein (2217 m n.m., Kitzbühelské Alpy)

47.33703N, 12.34192E 502 m 3,36 km Mapy.cz
Registruj se a zapiš výstup

Počasí Kleiner Rettenstein

O vrcholu Kleiner Rettenstein

Rakousko Rakousko

Celkem 1x zapsáno na Vrcholovce. Vrchol Kleiner Rettenstein zde přidal Milan "Hojší" Průžek.

"Malý, ale velkolepý Rettenstein
Malý rozhodně neznamená lehčí. Je sice nižší než Grosser Rettenstein, ale v žádném případě není snazší se k němu dostat. Na vrchol vede náročná a místy velmi exponovaná alpská stezka přes několik hřebenových věží. Jedná se sice převážně o pěší terén ale místy i o lehké lezení s občasnými pasážemi 1 UIAA a abyste dosáhli vrcholu je potřeba zdolat závěrečnou pasáž 2 UIAA (přijištěno fixním lanem). Je tak nutný jistý krok a odolnost závratím.
Nejbližší horská chata je Trattenbachalm se nachází 1 491 m

VIDEO vrcholku

[u]Výstupová trasa[/u][b] vede z Oberlandhütte Lodge v Aschau po lesní cestě do údolím přes Klooalm. Při cestě by jste před závěrečným úsekem neměli miniut jezero ""Blaue Lacke"".
V Oberlandhütte projdete kolem chaty vpravo. Cesta vede přes louku na jihovýchod k dřevěnému mostu. Přejděte Obere Grund-Ache a pokračujte údolím na jih směrem k Untere Klooalm. Znovu překročte potok a držte se vlevo u kaple, abyste se vydali po cestě, která vede kolem Kloo Niederalm a strmě lesem k pastvinám Stadlbergalmu. Nyní se stezka stáčí doprava a vede na západ pod širokým hřebenem od Schwarzkogelu na jih. Přes (po dešti poměrně bažinatých) loukách jde do sedla na západ nad Kesselbodenalm, odkud je možná odbočka k ""Blaue Lacke"".
Předtím byste však měli pokračovat po hřebeni dále na jih, který se stáčí strměji až k předvýstupku Kleiner Rettenstein. Přes několik vzdušných a skalnatých svahů (ca I UIAA) pokračuje na samotný hlavní vrchol (2216 m).

[u][b]Sestepová trasa
[/u] je schodná s výstupovou a jen velmi zkušení horolezci za stabilního a suchého počasí mohou sledovat hřeben dále na jih k Roßgruberkogelu.
Opravdu zkušení horolezci bez závratí mohou sledovat hřeben k Roßgruberkogelu ve stabilním a suchém horském počasí. Za tímto účelem vede do jižního foresummitu, přes strmý luční hřeben dolů ke Stangerjochu (neplést se Stangenjochem) a na druhé straně přes hřeben strmě, nakonec v krátkém stoupání, na vrchol Roßgruberkogel (2156 m). Pak sestupte přes (západní) Stangenjoch (1713 m) do Oberer Grund a vydejte se údolím zpět do Oberlandhütte."

Chata/ubytování

Na vrcholu se nenachází chata.

S kočárkem

Vrchol není přístupný pro kočárky.

Výhledy

Z vrcholu jsou výhledy.

Lanovka

Na vrchol nevede lanovka.

Vybavení

K výstupu není potřeba žádné speciální vybavení.

Přístupnost

Vrchol je volně přístupný.

Nejbližší vrcholy: Zweitausender (2004 m,  1,6 km) Hanglhöhe (1940 m,  3,3 km)

Trasy v okolí

Pěší turistika, 17 km
22.10.2022

Nejnovější výstupy

Milan "Hojší" Průžek na vrcholu Kleiner Rettenstein (22.10.2022 14:37)